22 Ağustos 2016 Pazartesi

Yoga Time!

Merhabalar,
tekrar yazılara dönüyorum. Zaten bunu çok istiyorum.
Yoga'ya tekrar başladım. Meditasyon hemen her gün yapıyorum fakat Yoga çok sık yapmıyordum. En azından düzenli olmuyordu. Şimdi düzene sokma ihtiyacı hissettim.


Zeynep Çelen'in Yoga eğitimini uzun süredir takip ettim, yararlandım. 45 dk Yoga yapıyordum bazen dalınca 1 saati buluyordu. Şimdi daha düzenli olmam ve yeniden başlamam için farklı bir eğitim arayışı içindeydim. YouTube'da Yoga For Anxiety and Stress başlıklı  eğitmen Adriene tarafından paylaşılan güzel, sürükleyici ve teşvik edici bir video buldum.

Tavsiye niteliğinde olan bu videoyu sizlere paylaşıyorum.


Ben çok sevdim. Özellikle burun ile yapılan nefes egzersizlerini. Bayağı rahatlatıcı. Tabii ki favori pozum : Child's Pose..
Güncelleme: Yeni Yoga Düzenim:)
Yoga düzenim değişti. Artık yeni bir yoga matımda var. Sizlere de tavsiye ederim. 
Delta 10 mm kalınlıkta özel sırt askılı yoga ve egzersiz minder. Özellikle yeni başlayanlarınız varsa matın kalınlığı önemli. 10 mm ideal bir kalınlık. Ben yoga yaparken bayağı rahat ettim, gayet kullanışlı ve kaliteli.
Gelelim nasıl bir yoga düzenim olduğuna. Öncellikle beyin olarak kafa olarak buna hazır olmanız gerekiyor. Meditasyonla birleştirince etkilerini daha iyi fark ediyorsunuz. Mutlaka günde en az 5-10 dk ayırarak meditasyon yapınız. Daha sonra bu süreyi arttırabiliyorsunuz.
Yoga yaparken müzik olarak Spotify'dan Yoga Girl Playlist of the Month dinliyorum. Gayet yenilikçi, modern parçalar var. Belki tercih etmeyebilirsiniz daha sessiz ve klasik parçala rını dinleyebilirsiniz.
Uyguladığım programı kendim oluşturdum, içerik olarak : Yoga Divya'dan yararlanıyorum. Bir Yoga Time slaytı oluşturdum. 
Her Çarşamba ve Pazar günleri uygulamaya çalışıyorum. Yoga bittikten sonra gerçekten rahatlamış, gevşemiş ve zinde hissediyorsunuz kendinizi. 3 aşamalı bir başlangıç programı. Bazı hareketlerde zorlanabilirsiniz, herhangi bir sağlık sorununuz varsa özellikle bazı hareketleri denemeyiniz bile. 
3 aşamalı bu yoga programında Isınma hareketleri, Güneşe Selam ve Asanalar geliyor sırasıyla. 40-45 dk felan sürüyor. Benim bazen 1 saati bulabiliyor. O size kalmış bir şey ben bilerek yavaş yapıyorum. 
Son zamanlarda uyku sorunu yaşayanlarınız var ise Spotify'dan bir liste paylaşacağım sizlere. Gerçekten bu şekilde uykuya dalmak kolay oluyor. Eğer benim gibi bir kahve bağımlısı biri değilseniz :)
https://play.spotify.com/user/spotify/playlist/5UMleIsaNDK5LzZRbrbcXr

Şimdilik görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...