17 Ekim 2014 Cuma

Meditasyon Keşfi


Bugün bayağı değişik bir gün.
En başta yapılması gerekeni en son yapıyorum sanırım.
Arada sırada yoga yapıyorum. Hem bedenen hem de ruhen iyi geliyor.
Fakat aslında meditasyonu en başta yapmalıymış. Bunu geç farkettiğim için kızıyorum kendime.
Bugün ilk defa meditasyon yaptım. Her şey birbirini etkiler ya aynen öyle oldu.
Dün gece yeni bir dizi keşfettim.
Adı "Satisfaction" yani "Tatmin". Modern aile yaşantısının sorunlarından oluşturulmuş bir senaryo. Bayağı sürükleyici ve sorgulayıcı. Dizideki karakter bir Zen Meditasyon kitabı okuyor. Oradan etkilenip kitabı yazan bilgine gidiyor. Çeşitli derin ve manevi durumlardan geçiyor. Komik durumlar da olmuyor değil.
Bizdeki Mevlana, Hacı Bektaşi Veli, Yunus Emre gibi bilge ve değerli şahsiyetler neyse Budizm'deki o nirnavaya ulaşma yolunda Gotama Buda da o.  Ben şahsen böyle değerlendiriyorum.
Daha çok araştırma yapmak, daha derin bilgiler edinmek gerekir. Hayatınızın belli dönemlerinde buna ihtiyacınız vardır.

Meditasyon yapmadan özellikle gece saatlerinde  uyumadan önce okumanızı tavsiye edeceğim bir kaynak paylaşmak istiyorum.
Yedi Derste Bilinçli Yaşam - Roy Eugene Davis
Kriya Yoga Geleneği İçinde Yüksek Bilgi ve Aşamalı Ruhsal Uygulama Programı
Buradan okuyabilirsiniz!
Paramahansa Yogananda’nın Bilgeliği gerçekten çok etkileyici.
İşte onlardan biri:
Refah, her istediğinize her zaman sahip olmak demek değildir. İhtiyaç duyduklarınıza sahipseniz, tamamen refah içindesinizdir. 
Zen Meditasyonu'na Nasıl Başlanır?
Bunun için de http://www.wikihow.com/Begin-Zen-Meditation-%28Zazen%29
buradan faydanalanabilirsiniz.
Meditasyon yaparken ilk başta 15 dk yapmanızı öneriyorum. İlk defa yapanlar için zamanın nasıl geçtiğini anlayamıyorsunuz. Telefonunuzdan alarm kurabilirsiniz. Mümkünse evde kimse olmasın.
Müzik için de bunu kullandım.



Burmese pozisyonunu kullandım.Pozisyonlar için buradan faydanalanabilirsiniz.Uzun süreli aynı pozisyonda kalacağınız için hangi pozisyonda rahat ediyorsanız onu kullanın.

Benim için çok özel bir deneyim oldu. Hiç olamaz, yapamam ben demeyin, deneyin!
Nefes özellikle çok önemli. Kendinizi bedenizi keşfetmeye bakın. İçsel düşüncelerinizi kabullenin ve onları rahat bırakın. Duygularınızı serbest bırakın özellikle.

Not:
Bu yazıyı yazarken Spotify'dan Bu müzikleri dinliyorum. Gayet akıcı ve güzel melodiler içeriyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...