16 Şubat 2014 Pazar

Bu hafta Sosyal Medya Zirvesi'ndeydim:)

          En son 2012 yılında katılmıştım bu zirveye. Geçen sene gidememiştim çok üzülmüştüm. Bu sene Şubat ayında yapıldı. Katılım sayısı azdı. Bunun nedeni hem hava şartları hem de zamanlamayla ilgili olduğunu düşünüyorum. Çünkü önceki senelerde Nisan gibi yapılmıştı. Sabancı Üniversitesi'nin misafir ağırlamasını seviyorum. Şu ana kadar gittiğim üniversiteler arasında en iyi ilgiye,özene sahip. Çok küçük gibi gelebilir.  Ücretsiz ulaşım olanağından tutun, sponsorların kalitesi,hizmeti, seminerde not almamızı sağlayacak araçlardan tutun her şey düşünülmüş. 
Geçelim konuşmacılara:
Ben ilk defa İngilizce yapılan bir seminere katılmış oldum. İngilizce seviyemi de anlamış oldum bu sayede farklı bir deneyim oldu benim için.Konuşmalar gayet akıcı ve anlaşılırdı.Bazı konuşmacılar İngilizce bazı konuşmacılar Türkçe anlattı. Nedeni de  katılımcılar arasında üniversitedeki değişim öğrencilerinin bulunmasıydı.
Sırasıyla şimdi sizlere kendi notlarımdan ve aklımda kalan bazı bilgileri aktaracağım.
TRENDYOL'dan Pazarlama Müdürü Görkem Ünel ilk konuşmacıydı. 
Acayip sempatikti. Nelerden bahsetti? Birtakım istatistiklere yer verdi konuşmasında. Türkiye'de internet kullanıcı sayısının gerçekten küçümsenmeyecek bir ölçüde olduğunu ve e-ticaret konusunda aktif kullanıldığını söyledi. Konuşmalarından etiketler: Google Trends,Sosyal Medya Hastalıkları, Snapchat, Yeni Medyayla neler değiştiğini, Sosyal Medya'nın her alanda etkisinden bazı örneklere yer verdi. Arap Baharı, Gezi Parkı olayları, Medyanın Rolü, Neden Facebook?
Gelelim sözlere:
"Facebook'ta like sayısı hiçbir şey ifade etmiyor!" 
" Sosyal Medya ölçülebilir bir şey."
" Sosyal Medya kendi ünlüsünü yaratır durumda."
Sırada yakın zamandır severek kullandığım Spotify var. Ergül Çivi - Country Director
Konuşma İngilizceydi. Ergül Hanım'ın akıcı İngilizcesi beni etkiledi.
Spotify'ın Türkiye'ye yakın bir zamanda gelme sürecinden, Spotify'ın özelliklerinden.
Özellikle Spotify:  "free,legal, easy access". İş partnerlerinden örnekler verildi.
Lorde'un Spotify sayesinden meşhur olduğunu bilmiyordum:) Etkisini anlayabiliyorsunuz. Kendi playlistinizi oluşturabilir, her türlü müzik türünden playlistlerle müzik zevkinizin tavan yapmasını sağlayabilirsiniz diye düşünüyorum. Ayrıca diğer sosyal medya kanallarıyla entegre edilmiş bir sistemi var. Ünlü markalarla işbirliği içinde. Örneklerden: Fiat ( Send us a song with a smile ),Mercedes, BMW,Skoda, Cuervo, Bacardi..
Üniversiteler arası bir yarışma yapılmış. Cuervo tekilasıyla.



"Music is about self" 
Iskodenim'i ilk defa duydum. İnegöl'de yerleri. Onlarınki de İngilizceydi. Bir anket yaptılar.
Digital Competition yapıyor.

Garanti Bankası - Sezin Gül Tanrıverdi.
Bankacılık işlemlerinin çoğunu artık sosyal medya kanalları üzerinden gerçekleştirildiğinden bahsettiler. Buna yönelik çalışmalar yapıyorlar.
Garantiye Sor, Crm hakkındaki çalışmalardan, Garanti Link,
Ali - I Link You! (başarılı bir bağlantı kurma diye düşünüyorum)
Pegasus - Digital Pazarlama Müdürü - Didem Namver
Çok deneyimli bir yönetici. Sosyal Medya hastalıklarından bahsetti.
Özellikle ilgimi çeken " FOMO: *fear of missing out yani şuna benzetilebilir. Günlük güncel olarak sosyal medyayı takip edememe, herşeyi kaçırma korkusu, Eyvah Facebook'uma bakamadım gibi..
Seth Godin'den bir alıntı yaptı.
"Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell"
Antep - Paris kampanyasından bahsetti.
uçurbeni pegasus, Online Şikayet Yönetimi'nin çok önemli olduğunu vurguladı. Sosyal Medya'da yavaş fakat sağlam adımlar attıklarından bahsetti. Reklamların organik olmasını istediklerini.
"Ne anlattığınız, Nasıl anlattığınız çok önemli."
Markaların lovebrand olmalarının önemli olduğundan ve kendi yaptıkları bir çalışmadan bahsettiler.
Pegasus'la uçan bir bayanın uçakta yediği ev yapımı kekin sosyal medya üzerinden tarifini istemesi üzerine, Pegasus'un bir jest yaparak o kişiye bir kutu dolusu kekten göndermesinden sonra yapılan yorumlarla gönülleri fethetmelerini anlattı.
Kriz Yönetiminden, başka firmaların yaptıkları hatalardan, özellikle United Breaks Guitar - Dave Carel örneği ve firmaya etkisi.
benide at bavuluna yanında götür..
Barselona - İspanyolca twitter..
atlayıpgitsem hashtagi
pegasusla yakala!
Çok gezenler kulübü'nden (kıskanıyorum çok acayip hem de:) hayatınız boyunca unutamayacağınız deneyimlere imza atmak harika olsa gerek.
Tüketicinin ağzından hashtag yapmanın önemli olduğunu, görsel dünyada etkileşimin çok önemli olduğunu  belirtti.
KLM - Meet and Seat
acayip başarılı bir fikir. Kimin aklına gelir seatmate:) Share a taxi!

Heinz Ketchup - Grow your own
Old Spice - Old Spice Man

Schneider Electric bir aksaklıktan dolayı katılamadı. Seminer erken bitti.

İlerde yapılacak olan seminerlerde görüşmek üzere.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...