17 Ağustos 2014 Pazar

15 Sene sonra.. 1999 Depremi

Uyuyamadım sıcak havadan, nemden.. Gözüm bilgisayarın tarihine ilişti bi an.
17.08 çok tanıdık gelmişti.
15 sene geçmiş dile kolay acıların üzerinden..
17 Ağustos 1999 Gölcük Depremi
7,5 şiddetinde yaklaşık 45 saniye süren.
18.373 ölü ve 48.901 yaralı :(


Sesimi Duyan Var Mı?

















Unuttuk sanırım depremi, acıları yaşananları daha en yakın Van'daki depremi ne çabuk da unuttuk di mi?
Ne yapıyor oradaki insanlar şimdi? Nerede kalıyor, nasıl yaşıyor? Öksüz ve yetim kalan çocuklar..
Ne kadar acılarına ortak olduk, ne kadar sarabildik, yardım ettik onlara..

8 yaşındaydım. Hayal meyal hatırlıyorum. Gerçi o çığlıklar hala kulağımda o görüntüler.
Depremi hiç hissetmedim ben. Uyuyordum. Annem geceliğimden tutup dışarıya çıkardı beni.
Kapının önünde hayal meyal ağabeyimin bize "Ne diyorsunuz,çıksanıza!" dediğini hatırlıyorum. O an uyanmıştım. Dışarı çıktığımızda her evden mahallede bağırışlar, çığlıklar vardı. Komşularımızdan bir ağabeyimiz dış kapıya tutunduğunu hatırlıyorum. Bense annemin bacağına tutunmuştum korkudan.
Depremin ne olduğunu bile bilmiyordum.. Daha sonraki 4,7'leri hatırlıyorum sadece. Bir gök gürültüsü sanki öyle bir ses ve ardından uyuduğum ranzanın sürekli gidip geldiğini..

Daha sonra mahallede herkesle yerlere yataklar serilip yatıyorduk. Arabaların teyplerinden depremden sonraki durumu bildiren muhabirlerin o acı haberleri.. İnsanın içini parçalıyordu..
Çadırlar kurduk, gündüz işe gidip gelenler akşamdan sabaha kadar dışarda, çadırlar da yatıp kalkıyorduk.
Bizim evimiz sağlamdı. Bulunduğumuz bölge depreme dayanıklı yerlerdendi.

Bi süre sonra tvden takip etmeye başladık. Evlere giriyorduk. O televizyon ekranındaki manzaralar insanın psikolojisini yerle bir ediyordu.. Çok çok kötüydü:(  Depremden sonra o insanlara ne kadar yardım ulaştı bilmiyoruz. Van'daki yardımların da ne kadar ulaştığını bilmiyoruz.
Deprem çantaları hazırlamıştık annemle hatırlıyorum. İçlerine pirinç, su, fener, pil, çakmak, ilaç vb. şeyler koymuştuk. Hatta  bir keresinde  artçı bir deprem olmuştu. Dışarı attığımızda kendimizi, çantayı almadan çıkmıştık. Deprem tatbikatı nedir? Onu bile bilmiyoruz. Şuanda çok büyük şiddetli bir deprem olsa, ki İstanbul ve beklenilen bir deprem şehrinde. İnanın düşünmek bile istemiyorum sonuçlarını..
Bilinçlenmemiz gerekir. En azından biz elimizden geleni, önlemi alalım. Her şeye hazırlıklı olalım!

Yapamayız mı çok mu zor?
Okullarda yapılamaz mı? Bu eğitim düzgün bir şekilde verilemez mi?
Şuanda deprem olduğunu düşünün. Ne yapardınız?
Buradan başlayalım!
Hemen buraya yönlendiriyorum sizi. >>>http://www.koeri.boun.edu.tr/aheb/cokkapantutun.html
Oradaki oyunu da oynayabilirsiniz..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...