1 Mart 2015 Pazar

Halil Sezai - Ervah-ı Ezelden albüm yorumum..

Merhaba,
Bu sefer farklı bir yazı olacak. İstanbul'da yaşayan insanların zamanının çoğunluğu yolda geçmektedir. Her gün tutunabildiğim ölçüde radyo dinlemeye çalışırım. Özellikle Nihat Sırdar ile gündemi takip ederim, Ara gazla magazinsel haberleri dinlerim, Capital Radyo'dan Bay J' ve Arkadaşlarına arada dinlerim.
Yine bu hafta içi bir şarkıya denk geldim. Şaşırdım. Halil Sezai Ervah-ı Ezelden adında bir albüm çıkarmış. Grup Abdal'ın hit olduğu parça olan "Ervah-ı Ezelden" adlı parçayı bilirsiniz. Halil Sezai'nin bu tarz bir albüm yapacağını beklemiyordum. Parçalarını ne severim ne sevmem ikisinin ortası. Oyunculuğu daha iyidir bana göre.
Gelelim Albüme. Albüm Dokuz Sekiz Müzik'ten çıkmış. Ben alt yapıdan bir an Kalan Müzik zannettim. Bana o tadı verdi hem albüm tarzı olarak da.
Albümü ücretsiz olarak youtube kanalından dinleyebilirsiniz. Ayrıca bu bence risktir ama artık insanlar youtube üzerinden dinlediği ve mp3 indirdiği için müzik şirketleri bu yola başvurmuşlar.

Albümü Dinlemek İçin: bitly.com/ervahiezel
Albümdeki parçalar güzel seçilmiş, coverlanmış. Tamamen Halil Sezai'nin imzası her dinlediğiniz parçada hissedebiliyorsunuz rahatlıkla. Kulaklığı takıp tek tek dinledim tekrar tekrar.
Albümdeki şarkıların ustaları:
Aşık Sümmani, Ahmet Kaya, Cemal Safi, Ergin Ergün Keleş, Ferdi Tayfur, Feridun Hürel, Onno Tunç , Onur Akın, Selçuk Tekay, Selda Bağcan, Sezen Aksu, Sezgin Büyük, Ümit Yaşar Oğuzcan, Yavuz Top
Aşık Sümmani'ye ait şiirlerden oluşan bir parçadır. Müzik Yavuz Top. 
Albümün hemen hemen hepsinin düzenlemesi Ekin Eti'ye ait.
Albüm İçeriği:
1. Ervah-ı Ezelden
2. Gaybana Geceleri
3. Beni Unutma 
4. Prangalar
5. Gece
6. Git
7. Arka Mahalle
8. İki 
Öncelikle Ervah-ı Ezel anlamını inceleyelim. Çok anlamlı, hissiyatlı özel parçalardan biridir Ervah-ı Ezel. 
Ervah, ruhlar demek; ezel ise başlangıcı belli olmayan zaman, veya öncesizlik anlamını taşıyor. Ervah-ı ezel ruhların en ilk yaratıldığı zaman anlamına geliyor. 
Grup Abdal'dan duymaya alışkın olduğum için bu parçayı Halil Sezai yorumu değişik olmuş.
Altyapısı tarzı hoş fakat bu parçanın ritmini yavaşlatmış. Yoksa gayet duygulu okumuş.
2. Gaybana Geceleri. - ALBÜMDEKİ EN İYİ YORUM!
Onur Akın'ın bu parçası çok hissiyatlı olduğundan like vermişimdir:) Gerçekten güzel söylemiş.
Yanında bir ufak gider:D
3. Beni Unutma
Bu parça Sezen Aksu'dan Selda Bağcan'dan dinledik. Ümit Yaşar Oğuzcan'a ait bir şiir.  Elektronik bağlamadan arabesk nidaları aldım. Parçanın havasını çok kaybetmiş. Dislike diyorum!
4. Prangalar
Ferdi Tayfur'a ait parça daha önce dinlediğimi hatırlamıyorum. Ferdi Tayfur'dan dinledim. Çok tarzım değil açıkcası.
5. Gece
Üç Hürel'den Gece.Bu parçayı da daha önce dinlemedim. Çok güzel uzun yol parçası olur, gece yolculuğu.. At kenara. Hani vardır ya uzun yolculuklarda dinlenecek albümler vardır yolda işte onlardan..
6. Git
Sanki bu parçayı Gökhan Türkmen söylese de daha güzel söylermiş hissiyatı var. Güzel söylemiş gerçekten parçayı, yakışmış ses tonuna.. Çok dokunaklı..
7. Arka Mahalle
Halil Sezai'den bir Ahmet Kaya parçası dinlemek.. Parçanın girişi sizi yanıltmasın. Halil Sezai lüks bir restauranta gitmiş enstürman olarak bir tek piyano varmış mecbur piyanoyla söylemiş gibi ilk başı. Sonra bir bakıyorsunuz kendinizi meyhanede rakı sofrasında buluyorsunuz.. İlginç vallahi..Ama o klarneti çalan kişinin nefesine sağlık.. Sonuç: Başarılı!
8. İki Keklik
Baştan biri detone olmuş gibi geliyor.. Cidden hiç beğenmedim.
9. Mamoş
İsmail Hakkı Demircioğlu & Erkan Oğur 'dan sonra Mamoşu Halil Sezai ağzından dinlemek..
Olmuş bu.. Çünkü parça güzel baştan..
20. Duyanlara Duymayanlara
Cengiz Baba'dan dinlediğimiz o güzel parçanın hakkını vermiş. Hatta bundan sonra hep böyle söylesin.. Oy oyy oyy dedirten bir çalışma olmuş..
21. Vurgun
Türk Sanat Müziği'nin en güzel parçalarından biridir: Vurgun. Çok iyi oturmuş.
Eşlik ederiz bu güzel parçaya da... O kanunnn tınıları.. Oy oyyy...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...