16 Mart 2014 Pazar

Sosyal Medya Festivali'nden Notlar


Derslerimden dolayı Cumartesi katılabildim. Üniversite Medya Birliği, İstanbul Üniversitesi Sosyal Medya Kulubü'ne etkinlik için çok teşekkürler emeklerine. Sizlere etkinlikten kalan notlarımı paylaşacağım:)
Bu etkinlik Paylas.com.tr üzerinden canlı yayınlandı!


İlk konuşmacı Ajans Dekation Buzz Kurucu Ortağı Mesut Karataş
Neler bahsetti?
  • İnterneti bükebilir boyuttayız.
  • 5 yıl sonra sosyal medya mecralarının bir önemi kalmayacağından,
  • Maker döneminden,Üç Boyutlu Yazıcılardan,çeşitli yararlı uygulama tavsiyelerinden..
  • Mesela çok ilginç Watermind uygulamasıyla Günde kaç tane su içtiğinizi söylüyor. Gayet yararlı,, yaratıcı fikirler bunlar.
  • Google'ı iyi takip edin.
  • Yeni internetler olacak!
  • Marketing ölmeyecek.

İkinci oturum Ajans 41? 29!'un Dijital İletişim Stratejisti Onur Cengiz 
41? 29! diyince aklım Alemşah Öztürk geliyor tabi:) Çok yaratıcı işler yapan bir ajans.Etkileyici bir sunum oldu.
  • We are digital storytellers. Right Strategy, Innovation, with creavitity that works and detailed measurement. 

Marka İletişiminin 7 Adımı
  1. Passion
  2. Empathy
  3. Clarity
  4. Feedback
  5. Positioning
  6. Ownership
  7. Focus
  • Samimi olmayan markalar kendisini belli eder.
  • Markaların Kurumsal İletişim denilen katı durumdan sıyrılıp samimi olması gerekiyor..
We are digital storytellers.
Hikayenin 4 Temeli:
  1. Kahraman - Marka
  2. Hedef - Tutturması gereken pazar hedefi
  3. Engeller - Doğru kitle, Doğru mecra, Doğru zaman
  4. Öldül - Tüketici geri bildirimleri
Teknosa Anneler Günü Reklamı  - #sonteknolojiannem

  • Markayla  müşteriyle duygusal bağı nasıl oluşturabilir?
  • İnsanların yorumlarını bulmak, insanların kendiliğinden bir şeyler paylaştığını bulmak gerekir, o size bir yön verir.
  • Yaratıcılık bir kastır.
Akbank Visa Reklamı 


En çok güldüren ve beğenilen viral reklam


  • Hataya tahammül azaldı.
  • İçerik orjinal olmalı.
6 Adımda Doğru Sosyal Medya
  1. Karakter Sahibi Ol
  2. Contexi iyi kullan
  3. İç görüye inan. Nokia Turkey Facebook sayfasında sorulan bir soruya verilen cevaplar:)
    %20'si Sessize alma
    %6 On/Off tuşu
    %6 Hep yanımda olması
    %5 Pil ömrü
    %3 Güvenlik kodu
    %2 Formatıp geçmişi silme
  4. Tüketiciyi Yücelt
  5. İçeriği Taşı
  6. Dinle, aksiyon al
Renault Fluence Reklamı Orjinali
Renault Fluence Sinirli Baba Reklamı
Baba Türk olunca:)

Sevcan Yerlioğlu - Netfork Digital ve Sosyal Medya Ajansı  Takip ve Analiz Direktörü
İstanbul Üniversitesi'nde bir üniversite olarak nasıl öğrencilerle iletişime geçtiklerini anlattı.
Bence çok başarılı ve yararlı bir sistem oluşturmuşlar. Her üniversiteye örnek olacak bir çalışma sistemi. Özellikle kendi okulumda da  (Marmara Üniversitesi) bunun örneklerini görebilmek isterim.

Sinema Tv Dünyası Yönünden Sosyal Medya

Benim Hala Umudum Var dizisinden oyuncu Şükrü Özyıldız, Sinema eleştirmeni, hayvansever  Ömür Gedik, Manken, oyuncu Tuba Ünsal, Çakallarla Dans adlı filmin yönetmeni Murat Şeker, Sinema yazarı Fırat Sayıcı.

  • Şikayetinizi değiştirin.
  • Pacca.com.tr'dan bahsetti.

Stilkolik.com'un kurucusu Elif Aydınlıyurt 

Bu siteyi keşfettiğim iyi oldu:) Bayanlar için kombin sorunu adına güzel bir moda bulogu.
Deniz Ergürel - Teknoloji Yazarı
Digital Kimlik sunumu yaptı.
Google Yönetim Kurulu Başkanı Eric Schmidt'den bir alıntı yaptı.
"Gençlerin özel hayatı internette öylesine iyi bir şekilde belgeleniyor ki, bunların bir çoğu yetişkinliğe eriştiklerinde isimlerini değiştirmek zorunda kalacak"
Sosyal Medya;
  • İş bulmanıza
  • Kişisel gelişiminize
  • Normalde ulaşamayacağınız kişilere ulaşmanıza
  • Yardım Almanıza
  • Digital Kimliğinizi oluşturmanıza yardımcı olur.

Digital Kimlik: Dijital ayak izlerimizdir.

TAVSİYELER:
  • Arama Motorlarında İsminizi Aratın
  • Bir içerik paylaşmadan önce iyi düşünün. (10a kadar sayıp öyle paylaşın:)
  • Pozitif içerik oluşturun ve negatifi azaltın.
  • Sosyal ağları nasıl daha iyi kullanabileceğinizi öğrenin.
Sosyal Medya Fenomenlerinden BeyinsizAdam'da buradaydı.
Hakim Türkmen, "Yazıklar Olsun" adlı bir kitap yazdı.
Kendisine bir soru sordum. "Sosyal Medya Fenomenlerinin bir sabun köpüğü gibi kaybolacağını" söyledim. Bunun hakkındaki düşüncelerini sordum. Kendisi bunu bir örnekle açıkladı. Ajdar meselesi.
Hatırlamayanlar için twitter fotoğrafı :)


Son oturumda Okan Bayülgenle yaptık:)
Samimi, ve bildiğiniz Okan Bayülgen'di.

Not: Fotoğraflar Twitter ve Facebook'tan alınmıştır.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...